Zell am See – paradisul schiorilor avansati si medii

Alaturi de Kaprun, Zell am See face parte din zona Europa Sport Region si a devenit in ultimii ani una dintre preferatele romanilor in ceea ce priveste vacanta de iarna. Mai mult, tot mai multi turisti din tara noastra aleg Zell am See si pentru turele de weekend. Statiunea este extrem de potrivita atat pentru schiori experimentati si cei de nivel mediu, dar ofera si oportunitati reale pentru schiorii incepatori. De asemenea, este renumita pentru viata de noapte si pentru optiunile apres-ski.

Cat despre zona de ski, cea pentru care este celebra si cea care face obiectul a numeroase oferte ski Austria, Zell am See ofera 80 de kilometri de partii, cu 29 de partii individuale. Insa, cu un ski pass din Zell am See se poate schia si in zona Kaprun, dar si pe faimosul ghetar Kitzsteinhorn, pe care zapada permanenta il face un punct principal de atractie chiar si in extra sezon. Cele 28 de ski –lifturi dn zona Kitzbuhel duc catre principalele partii de aici aproximativ 40.000 de schiori pe ora.

In sezonul de iarna – care in Zell am See se deschide in general la finele lunii noiembrie – exista 60 de tunuri de zapada ce pot cu usurinta imbunatati 68 de km de partie, in caz ca anotimul este sarac in ninsori.

Cea mai mare parte a partiilor in Zell am See sunt localizate pe versantul Schmittenhohe, in zona fiind mai multe puncte de acces. Majoritatea turistilor urca aici cu gondola, al carei capat se afla foarte aproape de centrul orasului.

In general, cei mai fericiti schiori la Zell am See vor fi cei de nivel mediu, care au la dispozitie cele mai multe partii (50 de kilometri de partii, rosii si albastre), printre care si celebrul Schutt, un traseu de 6,5 kilometri cu o diferenta de nivel de 1200 de metri, ce coboara chiar pana in inima statiunii.