Dilema

In viata pot aparea situatii limita, din care adesea nu stii cum sa iesi. Daca un individ iti trage o palma pe ascuns, fara sa vada nimeni, e imposibil sa demonstrezi ca ai fost lovit. Mai mult, daca individul este mai mic decit tine, mai slab sau mai sfrijit, lucrurile sint si mai dificile, putind sa se intoarca impotriva ta. Nici cu martorii nu-i mare scofala. In afara de oamenii onesti (care sint, din pacate, foarte putini si pe care poti sa te bazezi), in ceilalti n-ai nicio baza, fiind usor de influentat sau cumparat.

Omul cinstit nu are niciodata dreptate, daca nu este sustinut de alt om cinstit, cum mi s-a intimplat si mie nu demult, la o benzinarie, unde oprisem sa alimentez. Tocmai pusesem pistolul in pompa cind un individ pirpiriu se apropie de mine, imi smulse portofelul din mina si incepuse sa strige ca a fost tilharit in timp ce pasa portofelul altui individ , care o rupsese la fuga. Nu stiu cum, dar in timpul contactului scurt dintre mine si el, individul imi strecurase in buzunarul hainei portofelul lui, cu acte si cu bani, pe care Politia, sosita la fata locului, il gasise la mine, spre marea mea nedumerire.” Smecheria asta, ii zise politistul, ai incercat-o si ieri, tot aci, am filmat totul.

Omul pe care il acuzi e nevinovat, colegii il aduc acum si pe celalat, caruia i-ai plasat portofelul furat, asa ca pregateste-te de o vacanta destul de lunga! Imi recuperez portofelul, platesc benzina si ma intorc acasa ingindurat. Scapasem de ghinion ca prin urechile acului!