Candva am fost vegetariana

Candva am fost vegetariana si nu mi-a fost deloc usor. Cand nu faci parte din colectivul carnivor mai ales la sarbatori, multi se uita ciudat la tine. Am fost vegetariana, sau mai bine zis lacto-uovo-vegetariana, adica un fel de om care mananca orice inafara de carne. Faza cu carnea am luat-o din cauza unui miel sacrificat de Paste, atunci cand tocmai imi pierdusem un caniche, care culmea semana cu un miel. Deci din cauz aunui caine nu am mai mancat carne vreo trei ani pana m-am vazut obligata sa o fac.

As fi vrut sa fie altul motivul insa nu a fost. Se spune ca carnea te imbatraneste si in plus te face sa te simti mai putin energic. E si normal pentru ca organismul consuma mai multa energie ca sa digere alimente preparate din carne, insa eu ma simt obosita mereu. Totusi ideea e ca vegetarianismul asta nu mi-a facut decat rau. Pe langa faptul ca am devenit cam anemica, am intrat si intr-un cerc vicios de placeri ascunse cum ar fi ciupercile. Am dezvoltat o adeavarat pasiune pentru ele si pentru soia insa stiu ca nu sunt bune deloc.

Cand vorbim de vegetarieni trebuie sa ne gandim la oameni care mananca strict legume si fructe, orice fel de alimente sanatoase ca la urma urmei asta e si scopul de a fi vegetarian si anume sa fii mai sanatos. Totusi problema e ca daca esti vegetarian trebuie sa ai si mai multi bani. Mi-am dat seama ca e foarte scump sa duci o viata sanatoasa si nu poti trai la nesfarsit numai cu soia si cartofi si ciuperci, caci eu practic cam asta mancam. Trebuie sa te implici mai serios in alimentatie, sa vezi ce legume si fructe iti aduc aportul de toate ingredientele de care are nevoie organismul tau.

La un moment dat va trebui sa substitui carnea cu ceva ca sanu o iei razna de la lipsa de proteine. Totusi daca va ganditi sa deveniti vegetarieni cel mai bine e sa adoptati dieta chinezeasca - asa numita de mine. Adica mult orez, legume fierte, de orice fel, care sunt si sanatoase consumate asa dar sunt si mai ieftine, paste la fel, fierte si cu soia, supe de legume si multe altele. E totusi pacat sa te sustragi de la o placere vinovata precum carnea.

Am avut o cunostinta care nu consuma carne de foarte multi ani. Acea fiinta ca nu o pot numi altfel, era slaba ca paiul, mereu anemica, cu pielea galbejita si ochii iesiti din orbite. Deci arata mai exact ca un zombie mergator, obosea imediat si nu putea s atea treaza pana mai tarziu fara sa i se faca rau. Acuma sincer nici nu stiu ce sa mai cred, fie trebuei sa consumi foarte multe chestii si sa ai un meniu variat daca esti vegetarian, fie nu duci o viata sanatoasa.

Nici acum nu ma omor cu carnea, dar cel mult de doua ori pe saptamana consum o portie mica, involuntar, ca nu am un program fix. Pur si simplu vine din reflex.