Atunci cand se ia decizia apelarii la o firma pentru optimizare seo primul criteriu de departajare a posibilelor variante este pretul. Este necesar sa fim constienti ca firmele de optimizare seo pot solicita un pret optimizare seo destul de mare pentru o perioada mai lunga de timp. Daca vi se pare exagerat trebuie sa tineti cont de faptul ca optimizarea seo nu se reduce doar la aplicarea unor tactici si strategii pentru o saptamana sau doua, ci si la mentinerea website-ului in topul cautarilor printr-o optimizare permanenta.
Multe firme vor sa isi tina clientii cat mai mult timp alaturi de ei, insa clientii vor sa obtina avantaje in cat mai scurt timp. Ca sa nu mai ajungi sa negociezi la sange un pret optimizare seo care sa nu iti convina pana la urma, trebuie sa stii ca o optimizare seo foarte buna o poate face doar cel care se ocupa de acel site, proprietarul, pentru ca el stie exact ce vrea si ce intentioneaza sa obtina cu site-ul. Un SEO de calitate nu se reduce doar la un pret optimizare seo mare, ci si la oferirea de solutii practice pentru cresterea gradului de optimizare on-page si off-page, la continut generat de proprietar sau comandat de caliate si cu imagini bine optimizate, dar si cresterea numarului de conversii sau link building de calitate. Si firmele de SEO si proprietarul site-ului pot sa monitorizeze calitatea rezultatelor prin Google Webmaster Tools, pozitiile paginilor in motoarele de cautare.
Cat despre costurile reale ale unei campanii de optimizare SEO facuta printr-o firma profesionista, cu experienta, acestea sunt in functie de pachetul de servicii ales, de rapoarte, daca se ofera suport. Ideea este ca nu se depasesc valori de 500 de dolari pentru campanii seo obisnuite, dar se pot atinge si 2500 de dolari per proiect. Sunt de evitat firmele care isi bazeaza strategia doar pe directoare web si indexarea in ele, cel mai adesea automata-face foarte rau optimizarii.